Analyse 6G-modelanalyse

Leer uw klanten en verzorgingsgebied beter kennen

Kent u uw klanten en verzorgingsgebied écht? En waar zitten uw potentiële klanten?


Kom te weten met welke redenen uw klanten en potentiële klanten aankopen doen. Lokaal marktonderzoek is dé basis om uw communicatie en assortiment perfect in te richten. Zo kunt u uw huidige klanten meer laten besteden en trekt u nieuwe klanten naar uw winkel(s). Ook de mening van uw huidige klanten is daarbij goud waard. Wij brengen de tevredenheid van uw klanten in kaart en laten zien wat zij belangrijk vinden.

Met de aangereikte concrete verbeterpunten kunt u direct aan de slag. De analyse wordt uitgevoerd op basis van het door FOODBASE ontwikkelde 6G-modelanalyse.


Dit model maakt een analyse op basis van 6 aankoopmotieven:

  • Gezondheid
  • Goed leven
  • Gemak
  • Gewoonte
  • Goedkoop
  • Genieten

Elk huishouden in Nederland is gekoppeld aan één van deze koopmotieven. Dit is het dominante koopmotief waarop dit huishouden tenminste 80% van de totale foodaankopen doet. Speel hierop in met uw assortiment en u zult versteld staan hoeveel potentiële klanten er nog in uw marktgebied zitten!

Laat ons weten dat u geïnteresseerd bent in de 6G-modelanalyse en vraag vrijblijvend een offerte aan.  Wij sturen een e-mail met meer informatie.

Hoe gaat het in zijn werk?

  1. In-take

    Tijdens de intake nemen we met u door wat u met het onderzoek wilt bereiken, zodat we het onderzoek zo goed mogelijk op uw behoefte kunnen afstemmen. Ook nemen we vast de praktische zaken met u door om het traject soepel te laten verlopen.

  2. Voorbereiding

    Om te starten met het onderzoek sturen wij informatie, een toonbankkaart, postcodelijsten en een toelichting om de verkoopmedewerkers te instrueren.

  3. Gedurende het onderzoek

    Via e-mail houden wij u op de hoogte van de voortgang van het onderzoek. Zodra het onderzoek is afgerond ontvangt u informatie over ‘hoe nu verder’ en de afronding.

  4. Opvolging en begeleiding

    Een eindgesprek op locatie van 1,5 uur om de uitslagen van de analyses te bespreken. Optioneel kunnen wij tegen meerprijs een medewerkersavond organiseren waarbij de informatie in overleg met u wordt gepresenteerd aan uw medewerkers.

Combineer het 6G-modelanalyse met Marketing AB&C!

Combineer de complete 6G-modelanalyse met ons Marketing Advies, Begeleiding & Communicatie traject en neem gelijk uw gehele marketingbeleid onder de loep. Wij geven advies over uw marketingbeleid en begeleiden u tijdens de uitvoering van de gekozen marketingstrategie en gemaakte plannen, uiteraard nemen wij de uitkomsten van de 6G-modelanalyse hierin mee.